'Aile Konutu Şerhi' haberi için yazılan yorumlar

erdal çıplak [ 25 Ocak 2015, 01:22 ]
eşim ve reşit olan çocuklarım evi terk etti.eşim 1 hafta sonra ikametgahını başka bir şehre annesinin yanına taşıdı.yaklaşık 1 aylığına tekrar ikametgahını oturduğum eve taşıyıp aile konutu şerhi koydurduktan sonra tekrar annesinin evine taşımış ve diğer şehirden boşanma davası açmış.bende eşim çocuklar için savcılığa kayıp ilanı verdim.çıkarılan bu kanun evde oturan anne ve çocukları evsiz barksız bırakmamak için çıkarılmadı mı ?ben bu evde halen tek başıma yaşıyorum.evi satmak gibi bir niyetim yok ancak bu şerhi kaldırmak için ne yapabilirim ?(ev 2002 den önce alındı)
esma [ 06 Mart 2014, 01:49 ]
mrb annemin boşanma davası var ve dört yıl once annemın evıne aile serhı konuldu belirli bir tutar değer biçildi boşanma davası hala devam ediyor sonuçlanınca bu evın bedeli tekrar mı verilecek yoksa belli oranlarda uzerıne artırım mı uygulanacak tsk ederim.

Editörün Notu : Bu denli önemli hukuki konuları bir avukata danışmanız gerekmekte.
fikrt [ 27 ubat 2012, 16:32 ]
amcam zamanında bir yere kefil olup evini ipotek ettirmiş şimdi birkaç güne evin satışı çıkıyor aile şerhini yeni koydursak geçerli olur mu.yazınız için teşekkürler
asya [ 18 Ocak 2012, 09:00 ]
mrb avukat bey,ben 32 yıllık evli bir bayanım 12 yıl önce ev yaptırdık dişiöle tırnağımla eşim hergün senin hakkın yok diyerek evi satmakla beni tehdit ediyordu şimdi tapunun üzerine aile şerhi koydurdum 1-2 yıl rahat ettim derken bu kez 2 katlı olan evimizden beyanameyle kendi hakkıma düşeni satarım diyor ben evliyim 3 çocuğum var 18 yaşı üstü hepside çocuklarım için yaptım evi.LÜTFEN YARDIM EDŞN.

Av.Gökhan Karakaş cevaplıyor : Aile konutu olarak kullanılan evin %100 hissesi eşinizin üzerine de kayıtlı olsa ''Aile konutu şerhi'' koyulmuş ise sizin rızanız olmadan evi bir başkasına satamaz.
neyzen ibrahim [ 10 Ocak 2012, 19:33 ]
slm benim bir sorum olacaktı şimdiden teşekkür ederim.bizim babadan kalan bir 4 kattlı bir iş hanı var ;şu anda yatılı yurt olarak kirada yanlız burası 2 ortak ve 2 ortagında babadan miras kalma.biz 6 hissadarız anneyle birlikte buranın satılmasını isteyen kardeşim var.biz 4 kardeş ve anneniz razı değiliz satılmasına tapusuda henüz cıkmamış bir işhanı burası.biz satılmasını istemeyenler olarak neler yapa biliriz şerk diye birşey varmış bunu yaptırırsak burası satılamazmı lütfen yardımcı olurmusunuz şimdiden teşekkür ederim tekrar saygılarımla...
Editörün Notu : Aile konutu şerhi sadece aile konutu için verilebilir işhnaı veya işyeri gibi taşınmazlar için verilemez.